Vybrat nejlepší CRM software není složité. Musíte však vědět, co od něj chtít

Hned na úvod podotýkáme, že CRM, které se jeví jako ideální řešení pro firmu vašeho známého, nemusí být nejlepší volbou pro vás. Implementace systému se vám skutečně vyplatí pouze v případě, že zohledníte vlastní potřeby. Při výběru se proto držte následujících pravidel – minimalizujete tím riziko nešťastného přešlapu, jenž by vás mohl stát spoustu peněz, času a nervů.

Proč si CRM systém pořídit?

Pro někoho „must have“ a naprostý základ dobře šlapajícího byznysu, pro jiného spíše nutné zlo. A samozřejmě se najdou i firmy, které potřebu implementace CRM zcela ignorují a zastávají názor, že se bez softwaru pro řízení vztahů se zákazníky docela dobře obejdou. Která skupina má pravdu?

Pokud nemáte ucelenou představu o tom, co vám může CRM software nabídnout, vězte, že nejde o pouhou databázi klientských informací, ale spíše o komplexní platformu, která vám umožní zautomatizovat a standardizovat mnohé procesy, zjednoduší vedení e-mailingových kampaní a v neposlední řadě výrazně urychlí a zefektivní interní komunikaci ve firmě. Výjimkou není ani přesah do projektového managementu či reportingu a controllingu.

6 pravidel, přes která nejede vlak

1. K nejdůležitějším kritériím patří velikost organizace, pro kterou CRM software vybíráte. Potřeby menší nebo středně velké firmy jsou diametrálně odlišné od požadavků větší společnosti či korporace. Na druhou stranu však myslete na budoucí rozvoj a sáhněte po řešení, které bude růst společně s vámi. V tomto směru jsou rozumnou volbou modulové systémy.

2. Zvažte, zda se spokojíte pouze s desktopovou verzí. Mobilní verze vám umožní efektivně pracovat i v terénu.

3. Preferujte přehledné a uživatelsky přívětivé prostředí. Jinak se budete do používání CRM systému nutit a nikdy se s ním nesžijete.

4. Projděte si seznam funkcí a zamyslete nad tím, zda všechny skutečně využijete – a jestli naopak některé nechybí. Ve výhodě jsou aplikace, které nabízí individuální sestavení workflow s ohledem na aktuální potřeby.

5. Odpovězte si na otázku, zda je pro vás důležitý off-line režim, v rámci kterého získáte přístup k datům i v mimo dosah internetového připojení.

6. Pro většinu firem se mnohem praktičtější SaaS (Software as a Service), kdy aplikace běží v cloudu a nikoliv na vlastním serveru. Vyhnete se díky tomu nezbytné údržbě a dalších starostí, které stojí čas i peníze.

Chcete se o problematice CRM systémů a customer relationship managementu dozvědět více? Pravidelnou porci zajímavých informací přináší tento CRM blog.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..