Co je wait marketing?

Zdroj FreeDigitalPhotos.net

Nejnovějším hitem v marketingu je tzv. wait marketing. Wait marketing předstvuje nový komunikační kanál, který využívá čekání.

Neustále na něco čekáme, na autobus, na metro, na vlak, v čekárně u lékaře apod. V těchto chvílích, se snažíme zabít čas jakkoliv je to možné. Proto je náš mozek mnohem vnímavější k jakémukoliv podnětu, který ukrátí úmorné čekání. Proto pokud čekáme jsme rádi za cokoliv. Například, když čekáte u dokrora v čekárně, určitě si tam přečtete i ta nejmenší písmenka na nástěnce, která jejíž obsah by pro Vás byl za jiných okolností nudný a nezajímavý. Na tomto je přesně postaven nový marketingový tred využívající čekání.

Jedná se o velmi levný způsob oslovení potenciálních zákazníků. Není to však tak jednoduché. Zákazník musí vidět reklamu několikrát, aby se mu dostala do podvědomí. Je to podobné jako v případě televitních reklam, kterou divák musí vidět alespoň třikrát, aby si její obsah alespoň trochu zapamatoval. To je také důvod, proč jsme aktuálně již druhým měsícem bombardování stejnou reklamnou na Vodafone.

Wait marketing aktuálně zažívá boom ve zdravotnictví na Slovensku, kde nenásilnou formou podsouvá firma sdělení pacientovy, který následně tyto informace konzultuje s lékařem, který s vidinou odměny od inzerenta rád doporučí zmiňovaný produkt.

Je to geniálně jednoduché a neskutečně levné. Genialita spočívá v tom, že nenásilně můžete předat čtenáři i větší množství informací, které mohou být i odbornější. Do budoucna je však otázka, jaký tato marketingová technika bude mít úspěch. Lidé si čím dál více hrají s nobilními telefony, poslouchají hudbu, případně si něco svého čtou.

Průkopníčkou wait marketingu je Prof. Diana Derval, MBA z Holandska. Navrhla rozšířenie Kotlerových 5M v marketingové komunikaci o šesté M:

Mission – poslání reklamy
Money – peníze, rozpočet
Message – poselství, zpráva, kterou má reklama šířit
Media – média, které se dají na šíření reklamy použít
Measurement – účinek, který se očekává
Moment – moment, kdy je člověk k reklamě nejvnímavější

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..