Drop shipping: Používáte importy XML souborů ve svém e-shopu? Pozor na …

Pokud jste si založili e-shop postavený na drop shippingu a používáte kompletní XML importy, pak věřte, že dost možná děláte chybu.

Samotný XML import není nic špatného, protože Vám to ušetří hodně práce. Bohužel však přidělá starosti se SEO optimalizací.

Myslete jako vyhledávače

Osobně rozlišuji návštěvníky na tři základní skupiny:

  • získané přirozenou návštěvností
  • získané reklamou
  • získané offline – letáky, poštou, atd..

Pro získání zákazníků z každé toto skupiny se musíte zaměřit na něco jiného. Pokud chcete získat zákazníky přirozenou cestou, která nás teď zajímá, pak Vám XML importy spíše uškodí. Proč? Protože v tomto případě jste doslova odkázáni na algoritmy, které vyhledávače používají.

Jeden z parametrů, s kterým alespoň Google pracuje je unikátnost.

Díky textovým farmám, za kterými v podstatě stojí Google, protože požadoval pro zlepšení pozic ve vyhledávačích ne obyčejné odkazy, ale relevantní texty a v nich zabalené odkazy. Na to internetová komunita reagovala tvorbou textových farem.  Proto, pokud budete mít stejné texty u produktů jako Vaše konkurence, pak nepočítejte s tím, že Vás Google ve výsledcích bude upřednostňovat.

Takže používejte XML importy, ale bez popisků, ty si vložte sami. Je to sice strašná dřina, ale vyplatí se. Jednak tím, že budete mít lepší texty, a pak také tím, že se něco o nabízených produktech dozvíte.

2 comments for “Drop shipping: Používáte importy XML souborů ve svém e-shopu? Pozor na …

  1. 19. 4. 2011 at 8:02 pm

    Nesouhlasím s tím, že chodí návštěvy hlavně přes porovnávače. Dle mých statistik mám cca 60% návštěvnost z vyhledávačů a z porovnávačů cca 5% a to si třeba zbozi.cz platím.

  2. 19. 4. 2011 at 4:19 pm

    Ta nevýhoda týkající se unikátnosti je jen otázkou systému. Já mám k dispozici úplný nebo částečný zámek na import pro jednotlivé produkty, čili si volím, zda se mi mají po úpravě k obrazu svému přepisovat popisné atributy produktu. Po optimalizaci se mi tedy aktualizují logistické informace, nikoli to, co je pro vyhledávač stěžejní. Další věcí je, že dnes většina lidí přichází na e-shopy přes porovnávače, těm je unikátnost naprosto ukradená. Naopak, pokud dodavatel neuvádí u produktů EAN, je neunikátnost plusem, neboť produkty se na straně vyhledávače párují na základě názvů a popisů. Mnohdy dokonce minimálně zčásti ručně (viz. Heureka)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.