Pro udržení zákazníka se klidně i rozkrájejte

Image: jscreationzs / FreeDigitalPhotos.net

Vše co zde budu psát, se týká jen věrných zákazníků a ne těch, kteří jdou jen po slevách. Protože v momentě, kdy žádné slevy mít nebudete, zákazník si u Vás pravděpodobně nic nenakoupí. Tím však netvrdím, že nemáte dělat slevové akce, to rozhodně ne.

Jak asi víte, tak slevy jsou cesta do pekla, jednak protože konkurovat cenou nemá zejména u malých prodejců cenu, protože velcí prodejci jsou silnější. Nechte tedy ceny, jaké máte a nabídněte zákazníkům víc než jen produkt.

Víc než produkt myslím nabídnutí kvalitních služeb, jako jsou například, rychlost, slušnost, vstřícnost, věrnostní program, poradenství zdarma, informovanost (nezapomínejte zasílat tracking kódy zásilek apod.) ochota udělat víc než jen prodat produkt. Uvedu pár příkladů:

Před nějakou dobou jsem jedné paní, pro kterou jsem dělal webové stránky, navrhl použít hosting Kapusta. Jak asi víte, s Kapustou to dopadlo špatně. Když mi paní volala s tím, že má problém s nedostupností emailu, ftp atd. strávil jsem nějaký čas zjišťováním co je za problém a hledáním řešení. Ze začátku to vypadalo špatně, avšak nakonec se mi podařilo najít řešení jejího problému. Vše jsem jí popsal do emailu. Za pár hodin mi přišla odpověď ve stylu: Velmi Vám děkuji za pomoc. Uvážím Váš návrh a ozvu se Vám. PS: Plánuji změny na stránkách.

Výsledkem je, potencionální zakázka.

Nebo jiný příklad. Dnes jsem potkal svého zákazníka, který ode mě nakupuje čaje (viz. Čajové lahůdkářství) a hned požádal o čaj, který bohužel jsem neměl skladem. Nelenil jsem a došel do nejbližšího obchodu s čaji a požadovaný čaj jsem koupil a zákazníkovi prodal. Zisk z tohoto je sice nula, avšak zákazník je spokojený a to je pro obchod důležité. Příště si totiž koupí ode mě další čaj a ne u konkurence.

Zkrátka, pro jeho udržení věrného zákazníka, je potřeba taky něco udělat. Občas je pro zisk potřeba pár korun i prodělat, protože získat nového zákazníka je mnohem těžší, než si udržet stávajícího.

Jaké máte zkušenosti vy? Co děláte pro udržení svých zákazníků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..